Moderálási alapelvek

Köszöntünk mindenkit a büntetőjogész blogon!

Az online tér, a XXI. század kávéháza olyan, mint a lánglelkű elődök valódi kocsmái, ahol megvitatták közös dolgaikat.

Mi is ezt fogjuk tenni, és igyekszünk jó vendéglátók lenni, de ehhez a vendégeknek is tudniuk kell, mit illik, és mit nem.

I. Tiltott tartalmak feltöltéséről szóló alapelveink

Nem viszünk vendégségbe, vagyis nem töltünk fel az online térbe olyan tartalmat, amely bűncselekménynek vagy szabálysértésnek tekinthető, illetve más személyiségi, szerzői, szabadalmi jogait vagy védjegyoltalmát sérti, vagy ilyen jogsértésre buzdít.

Nem használunk olyan nyelvet, amely más személyt valamely nemzeti, etnikai, faji, vallási csoporthoz vagy a lakosság egyes csoportjaihoz tartozása vagy vélt tartozása, így különösen fogyatékossága, nemi identitása, szexuális irányultsága miatt támad, vagyis a vendég nem gyűlölködik.

Vendégségben öncélúan nem beszélünk vulgárisan, nem használunk obszcén kifejezéseket, nem jelenítünk meg pornográf tartalmat.

Vendégségben nem folytatunk üzleti, pénzszerzési célú tevékenységet, nem reklámozzuk, promotáljuk sem magunkat, sem másokat.

Vendégségben a normális véleménynyilvánítás kereteit meghaladva, nem fejtünk ki politikai aggitációt.

Nem is olyan nehéz, ugye?

II. Nem tiltott tartalmak

A vendéglátók szeretik a humor minden formáját, az élctől a szarkazmusig.

A vendéglátók szeretik, ha nemcsak nekik kell szórakoztatniuk a vendégeket, nem sértődnek meg, ha a vendég nem ért egyet velük vagy más vendégekkel, a vendéglátók szeretik a kulturált vitát, készek akár tanulni is belőle.

III. A rombolásról szóló alapelveink

Nem jó, ha a vendég tele hányja a kávéházat (rootolás), vagy ha mindenki mást el akar nyomni (flood-olás), ha beszólogat másoknak (trollkodás), vagy olyan témát akar erőltetni a többiekre, ami csak őt érdekli (offtopicolás).

Ilyen esetben a vendéglátók először igyekeznek menteni a helyzetet (moderálnak), ha a vendég nem veszi észre magát, nem hívják meg többet (letiltás).